***de 9 Mexico 2 Ocean David Yesterday***
"Work active at 10m, 20m, 30m, 40m, 80m & also 2m band..all band worked at FM, SSB & PSK31 also CW modes..hpe can see u down the log & highly appreciated to work with me at the band"
"I'm worked seriously at 10m, 20m & 40m on my HF mobile station right now, please do not hesitate to answer if u hear my call, i'm always calling CQ DX during mobile"

Wednesday, November 11, 2009

Kenangan ketiga...cw 2009-2

Kini sudah masuk mggu ke-6, aku terus mendalami ilmu cw tanpa mengenal erti jemu..sbb ini merupakan mggu terakhir sbb mggu dpn dh exam (7/10/09)..aku terus berjumpa dgn Pak Tanggo utk mendalami ilmu cw..yg aku kira2 cuma 3 kali je aku jmpa beliau disebabkan kesibukan beliau bekerja..6 mggu adalah masa yg aku ada utk mempelajari & mendalami ilmu cw ini..selepas itu bermulalah kisah kami bergerak drpd Johor ke Kuala Lumpur, masa tu jam 9.15 malam (6/10/09), menaiki kete zak..pada masa tu kami berempat iaitu saya (ody), zak, nzi & nek..kami bergerak utk peperiksaan pada esok hari..pada mlm tu kami menginap di umah kakak zak..nasib baik ade port free..he..he..
Semasa dalam perjalanan ke Cyberjaya pada keesokkan paginya, dapat rasakan getaran jantung yg kuat sbb takut kot..ini antara detik2 sejarah paling manis pernah aku rasa..bilamana dh tua2 camnie nk amik exam lg..ha..ha..tepat pkul 10 pagi..semua peserta yg mengambil exam masuk dewan..debaran mmg terasa la..takut pon ade..
Pegawai pemeriksa mula menghantar morse..aku dh mula copy setiap kerekter yg dihantar..terdetik dihati..betul ke dh mula..betul ke dh mula ni..tp jari tetap terus menulis kerekter yg dihantar..Alhamdulillah..tamat sudah tempoh peperiksaan..kami pon keluar..seramai 49 calon yg mendaftar tapi yg hadir 40 calon sahaja..pada masa tu jam menunjukkan pkul 10.40 pagi..Pegawai pemeriksa memberitahu pkul 12 tghari, result akan keluar..jd, kami pon pegi la mkn, bersembang etc..sedang sedap mkn, tetiba seorang rakan memberitahu result dh keluar..tanpa menghabiskan makanan kami pon terus menuju ke lobi uk melihat result kami..Alhamdulillah, kami bertiga lulus cuma nek terkandas..

No comments:

Post a Comment