***de 9 Mexico 2 Ocean David Yesterday***
"Work active at 10m, 20m, 30m, 40m, 80m & also 2m band..all band worked at FM, SSB & PSK31 also CW modes..hpe can see u down the log & highly appreciated to work with me at the band"
"I'm worked seriously at 10m, 20m & 40m on my HF mobile station right now, please do not hesitate to answer if u hear my call, i'm always calling CQ DX during mobile"

Monday, November 23, 2009

Ilmu cw - bah. vii


selamat bertemu kembali di mggu yg ke-6..pada mggu ini, merupakan mggu terakhir saya mempelajari & mendalami ilmu cw..sebab pada mggu inilah kemuncaknya tahap penerimaan & juga penghantaran saya diuji..yg mane tanggal hari Rabu (7/10/09) merupakan cw test akan berlangsung di Cyberjaya..semasa berada di Cyberjaya, ramai rakan2 hams yg datang utk mengambil exam, yg saya kira seramai 41 org calon..x kira juga kepada yg datang utk menyokong rakan2 mereka..di ruang lobi SKMM, Cyberjaya..masih lagi terdengar rakan2 menghantar & menerima morse..yg mana rata2 tahap penerimaan mereka cukup baik..jika nk dibandingkan dgn saya yg 6mggu sahaja belajar kod morse..utk memastikan tahap penerimaan saya masih ok, saya join utk sama2 menulis apakah text yg dihantar..tepat pkul 10.00 pg, para calon dipanggil utk memasuki dewan pemeriksaan..darah gemuruh, pucat..macam2 yg saya rasa..ha..ha..
kepada rakan2 di luar sana, yg mempunyai sekurang2nya 1 tahun AA kelas B..marilah kita menambahkan lagi jumlah bilangan rakan yg mempunyai 9M (kelas A) di Malaysia..dan yg paling penting sekali jadilah Rakan Radio Amatur yg berhemah..Selamat maju jaya saya ucapkan kepada anda semua..buat yg terbaik..best 73 from 9M2ODY

No comments:

Post a Comment